Magellan's Extraordinary Odyssey
This series, in the form of a four-part "docu-epic", draws on the explanations of historians, philosophers, and great sailors, a collection of period archives, charts, and texts signed by Magellan and his contemporaries, but also spectacular aerial images filmed in the different locations that Magellan and his crew travelled through on their long voyage.
From Magellan's birth to his departure day: planning an extraordinary expedition.