Malawi Wildlife Rescue
Chasing Freedom
Amanda races to save an elephant calf tangled in a poacher's wire snare; Alma tries to get a baby baboon nicknamed Doodle Bob to bond with a foster baboon mother.
Monkey Madness
Amanda puts a radio collar on one of the first cheetah cubs born in Malawi in twenty years; the team struggles to give a 4-meter python a physical; a group of tourists delivers a rambunctious baby monkey they rescued from the pet trade.
The team prepares to release two servals and a giant eagle owl, but the plan goes awry when a serval escapes into the dangerous city of Lilongwe; finding a foster mom for an orphaned vervet.