In Search of Monsters
The Loch Ness Monster
After centuries of believing the Loch Ness Monster dwells deep within Scotland's Loch Ness, a new theory paints a different story; experts explore evidence suggesting the monster may not only be real, but possibly more dangerous than ever imagined.
The Wendigo
Experts explore the legend of the Wendigo, a zombie-like creature doomed in Native American folklore to forever walk alone with its cannibalistic cravings; a new theory suggests this entity may come from somewhere not of this Earth.
DNA evidence suggests that the bloodsucking beast known as the Chupacabra has been found and that there are two versions of this terrifying creature.
The Beast of Bray Road terrorizes a Wisconsin village, displaying a cunning intelligence and an ability to read minds while hunting its victims; the beast may be multiplying across the United States.
Recently disclosed audio recordings and photographs provide the most conclusive evidence to date that the beast with horns known as the Ozark Howler may have demonic origins.