Naruto: Shippuden
Naruto Uzumaki wants to be the best ninja in the land. He's done well so far, but with the looming danger posed by the mysterious Akatsuki organization, Naruto knows he must train harder than ever. He leaves his village for intense exercises that will push him to his limits.
Two and a half years after undertaking Jiraiya's training, Naruto returns to Hidden Leaf Village and catches up with Sakura and Konohamaru, who demonstrate their new abilities.
The Akatsuki Makes Its Move
Jiraiya has completed his new novel; Jiraiya has news that the Akatsuki is on the move; Naruto and Sakura team up and challenge Kakashi to a survival challenge.
Naruto and Sakura defeat Kakashi in the survival challenge; Tsunade assigns them to a three-man squad led by Kakashi; Gaara and Deidara continue their fierce battle.
To protect his village from Deidara's explosive clay, Gaara uses his chakra to create a giant sand shield. The village is saved, but Gaara is left vulnerable to attack.