Secrets of the Octopus
Secrets of the Octopus is the biggest story ever told about an alien that’s so like us.
Shapeshifters
Octopus are like aliens on earth but they have one superpower that we are only now beginning to fully appreciate. By changing their color hundreds of times an hour, or transforming the shape of their bodies to mimic their deadliest enemies, octopus are the most extraordinary shapeshifters on the planet.
Masterminds
Octopuses break all the rules on animal intelligence. Born into the world as orphans, they are self-taught masterminds; capable of solving complex problems, strategizing, even planning for the future. Extraordinary superpowers that are the secret to their success.