Succession
When the head of one of the world's largest media and entertainment conglomerates, decides to retire, each of his four grown children follows a personal agenda that doesn't always sync with those of their siblings - or of their father - in this drama series. Brian Cox, Jeremy Strong, Kieran Culkin, Sarah Snook and Alan Ruck star.
Celebration
Series Premiere. On his 80th birthday, media magnate Logan Roy, whose imminent retirement was thought to be a given, shocks his family by announcing he's staying on indefinitely as CEO of Waystar/Royco. The news shatters his son Kendall, the heir apparent who's in the midst of negotiating the purchase of a digital-media venture founded by a slick operator named Lawrence. After an impromptu softball game, tempers flare as Logan's other children--Roman, Shiv and Connor--raise objections over Logan's intentions, including his desire to change the way his eventual successor will be chosen.
Logan's incapacitation sets off a heated succession debate among his children, as the Board rushes to inform the media about leadership contingencies before the stock market opens. Greg is tasked to retrieve some important items from the Roy apartment. Kendall makes an impassioned final plea to keep Waystar/Royco in the family, and receives some sobering news from longtime general counsel Gerri Kellman that dampens a moment of vindication.
Lifeboats
With Waystar's stock plunging to dangerous lows, Kendall is confronted with a major crisis involving a secret bank debt. Upset with Marcia for pulling rank in the Roy apartment, Shiv decides to enlist an old paramour to conduct a background check on Logan's third wife. Kendall and Roman attend their first big meeting in their new roles, as do Tom and Greg. Kendall tries to convince Rava to give their marriage a second chance, and gets an unexpected reaction to his handling of Waystar from his father.
With the company's annual foundation gala fundraiser approaching, and his dad out of the picture, Kendall polishes up his speech while enlisting an on-air personality from the Waystar's ATV Networks to accompany him. Shiv tries to minimize damage from a sordid photo that threatens a client's political future. Tom inherits a "virus" from his predecessor in the parks and cruises division, and shares a disturbing file with Greg. Logan makes a mark on his return to the office. At the benefit, Connor shows why he's better off avoiding stressful situations.
With the vote of no confidence against Logan approaching, Roman attempts to sway a neutral board member, while Kendall frantically shores up his "yea" votes. Logan arrives in Washington to meet with the president, but worries he's been snubbed after a last-minute cancellation. After successfully thwarting a potential scandal, Tom introduces Greg to fine dining, while Shiv explores her options in D.C.