Tesla's Death Ray: A Murder Declassified
History's most brilliant mind was also its most dangerous. With 300 inventions, Tesla's mind still dominates our world today. But while he was making millions, he also made enemies. Tesla's experiments became larger and more dangerous. After his mysterious death his research - worth billions - was seized and ransacked.
Mad Scientist on Long Island
Experts join forces to investigate the life, death, and renowned work of inventor Nikola Tesla; the team constructs their own death ray.
Search for the Lost Lab
Aron and his team work hard on their reconstruction of Tesla's Death Ray; Jack and Cameron travel to Colorado Springs, Colo., to search for the former site of Tesla's experimental laboratory.
Following Aron's successful test of his Death Ray, Jack shifts his focus to Nikola Tesla's potential murder; the first suspect sends Jack and Cameron overseas to Serbia to look for clues.
The team travels to Serbia, Tesla's homeland, and discovers never before seen documents drawn by Tesla himself; the Death Ray build moves ahead.
The team pursues leads in search of Tesla's missing notes; the Death Ray prototype and a possible motive for murder.