The Real Wild West
Wars for the West
Manifest Destiny. The U.S. provokes a war with Mexico, taking California and much of the Southwest. The United States is forged in wars and now stretches coast to coast.
The new West is a land of unprecedented opportunity. In less than a century, millions of prospectors rush to gold fields, boomtowns appear overnight, and a transcontinental railroad allows travelers to cross the country in only seven days. It is a century of ambition, greed, fame, and fortune.