Inside the computer world of the grid, a young program named Beck becomes the unlikely leader of a revolution against a corrupt regime. His mission is to free his home and liberate his friends from the oppressive reign of the villainous Clu and his evil henchman, General Tesler.
Beck's Beginning
Beck is a young mechanic living in Argon City, a growing metropolis in a far off corner of The Grid that has just been occupied by General Tesler, a henchman of the notorious Clu. After his best friend Bohdi is ruthlessly derezzed by Clu's army, Beck seeks justice for his lost friend and launches a crusade against the regime. His rebellion captures the attention of Tron, the greatest warrior The Grid has ever known, who sees the potential in Beck and trains him to be his successor. Labeled with the moniker of The Renegade, Beck sparks a revolution to fight for the freedom of The Grid.
Beck's training is interrupted when he is captured and sent to fight in the deadly disc games; Zed and Mara face trouble.
Beck destroys an energy drill before its destructive power destabilizes The Grid and threatens Argon City; Paige stops The Renegade.
Beck's memory falls to pieces after his identity disc is stolen; he and Tron must find it before his alter-ego is revealed.