You and Me 2
Following the lives of Yuta and Yuki Asaba, Shun Matsuokan and Kaname Tsukahara and transfer student Chizuru Tachibana who joins the circle of friends; watching them laugh, dance, cry and share the memories of growing up together.
The Day the Tulips Bloomed
A young girl with a scraped knee suddenly appears before Shun; he tries to give her a flowery band-aid, but she runs away; despite his shock, Shun chases after her and manages to give her a band-aid, but the next day, she begins harassing him.
Koichi question about childhood friends dig up old memories from Kaname; from when Koichi was a volunteer teacher at Kaname's kindergarten and his first love rival.
Chizuru wants to play, but Yuki and Kaname won't hang out with him; they invite the boys and Masaki to a summer festival; Masaki acts rudely to an excited Chizuru; Chizuru notices something in her expression toward Shun.
With summer ending, the boys gather at Kaname's house to finish their homework; inspired by his own study tools, Chizuru asks Kaname when he began wearing glasses; Kaname recalls how he refused to wear them in front of his friends.