Irrational Man
Philosophy professor Abe Lucas is at rock bottom emotionally, unable to find any meaning or joy in life. Soon after arriving to teach at a small town college, Abe gets involved with two women: Rita Richards, a lonely professor who wants him to rescue her from her unhappy marriage; and Jill Pollard, his best student, who becomes his closest friend. Pure chance changes everything when Abe and Jill overhear a stranger's conversation and become drawn in. Once Abe makes a profound choice, he is able to embrace life to the fullest again. But his decision sets off a chain of events that will affect him, Jill and Rita forever.