Star Wars: The Phantom Menace
Obi-Wan Kenobi (Ewan McGregor) is a young apprentice Jedi knight under the tutelage of Qui-Gon Jinn (Liam Neeson) ; Anakin Skywalker (Jake Lloyd), who will later father Luke Skywalker and become known as Darth Vader, is just a 9-year-old boy. When the Trade Federation cuts off all routes to the planet Naboo, Qui-Gon and Obi-Wan are assigned to settle the matter.