Elena of Avalor
Elena of Avalor has saved her enchanted kingdom from an evil sorceress, and now must learn to rule Avalor with the help of her family and friends. Princess Elena's adventures will lead her to understand that her new role requires thoughtfulness, resilience and compassion, the traits of all truly great leaders.
First Day of Rule
On the day Elena officially becomes Crown Princess, she must rescue her sister Isabel from aboard a missing ship.
Model Sister
Elena is torn between a promise she made to help Isabel and fulfilling her royal duties as Crown Princess.
A magical rock's anger threatens to result in a huge eruption and Elena butts heads with the Grand Council over how to deal with it.
A wicked wizard turns Elena's family to stone; Mateo helps to undo the spell and saves Elena's family.
While visiting a neighboring kingdom, Elena is convinced by a spoiled prince to set aside her better judgment and take a break from ruling.