Tango Under the Stars
Gustavo Dudamel and the LA Philharmonic accent the colors, rhythms, and passion of music by leading composers from Argentina in this invigorating evening at the Holly- wood Bowl: Astor Piazzolla, the master of Nuevo Tango, who´s four tangos feature on stage the dance company Tango Buenos Aires, known worldwide as the most authentic and uncompromising representative of the tango, Alberto Ginastera, one of the most important 20th-century classical composers of the Americas and Piazzolla´s first teacher, and Lalo Schifrin, who, beside his concert music, is the composer of the famous scores of Mission: Impossible and Dirty Harry. His Concerto for Guitar and Orchestra, a world premiere recording, is composed for Ángel Romero, an iconic master of the classical guitar.