An Almost Private Life
S1, E5: As the son of a working class family, Chico Xavier came from humble origins. After the death of his mother, the medium went to live with an abusive aunt; upon reaching legal age, Xavier had his first encounter with his spiritist mentor, thus leading him to his purpose in life: to psychograph a series of books and spread the spiritist doctrine. His efforts not only brought attention to the spiritist movement, but also to Xavier himself, as there was no shortage of headline-seeking reporters who employed invasive measures to disprove his work. In spite of the loss of his privacy, Xavier pursued his mission with a relentless spirit. Biographers Jhon Harley and Marcel Souto analyze the details of Xavier’s life, from his childhood to his death.