S1, E4: The Brazilian version of "Art Attack" maintains the spirit of the original show and it adds new elements and colors, as well as local hosts. Besides, it features Vicente Van Coco, a character in a palm tree that describes the artistic projects step by step. Vicente also explains to the audience how to take care of our planet by recycling materials. The different cultures of the region are represented and Latin-American artist Alexiev Gandman hosts the Giant Art segment. "Art Attack" offers children many curious ideas to put into practice using the materials they can find around them; everything can be turned into a work of art! The series encourages children to discover and express their artistic potential.