As Mil Mulheres
As Mil Mulheres starting point was an interactive proposition: feminist artists creating artistic project inspired by other women's stories. Following four artists selected by an online open call - Ana Luisa Santos (Brazil), Bia Ferreira (Brazil), Florencia Duran (Uruguay) and Lena Chen (USA) -, the film reflects on art and activism through women's perspective. By bringing together artists from different backgrounds and creative works, the documentary shows how women express themselves, where they find inspiration and how they connect the world outside them with their inner life to create meaningful artworks.