Thiago Soares is a young man from the suburbs of Rio de Janeiro who leaves hip hop behind and embarks on the world of classical ballet. His story takes on unexpected turns through his troubled relationship with his mentor, the Cuban Dino Carrera, who improves Thiago's talent until he reaches stardom by becoming the principal dancer of the Royal Ballet in London.