Malinche
Miedo
Abducted as a child, sold into slavery, and later offered to Cortés, Malinche agrees to serve as an interpreter in exchange for her freedom.
Palabra noble
Cortés forms alliances with the Totonacs and Tlaxcaltecs, and on the way to Cholula, Malinche loses Puertocarrero's baby.
Motecuhzoma receives Cortés, but marches to Cempoala to confront Narváez. A massacre in Tenochtitlan then takes place.
The Spaniards flee Tenochtitlan, which later falls to the siege. Malinche goes to Oluta to uncover the truth about her abduction.
Malinche learns the secret of her abduction in Oluta. She returns for her son, but Cortés uses him to pressure her. She flees with him.