Cycle
Village in the Burdur district of southwest Turkey, holds a traditional shepherding contest. The contest involves shepherds herding their entire flock of sheep, one by one, through a pool of water. First prize goes to the shepherd who negotiates the pool fastest and with least hesitation. This intriguing mixture of fiction and documentary is built around the traditional sheep-washing competition of Hasanpasa, a village in southwest Anatolia.