Escape From Saudi
When eighteen-year-old Rahaf Al Qunun decided to renounce Islam, an action that is punishable by death in Saudi Arabia, fleeing the country became her only option. After being stopped in transit in Bangkok, she barricaded herself into a hotel room for several days, making headlines around the world. ABC Four Corners' Sophie McNeill was the only journalist to join Rahaf in the hotel room she refused to leave without asylum. Exposing the most intimate moments of Rahaf's terrifying journey, along with other women's equally treacherous stories, this dramatic investigation reveals the immense dangers Saudi women face when fighting one of the world's most conservative societies.