KROOS
Toni Kroos is a phenomenon. You barely notice him on the field or in public. He’s modest, introverted and reserved. Yet, he is the most successful and most expensive German football player of all times. He is the heart and mind of Real Madrid, the biggest football club in the world, where show and spectacle is as important as victory. KROOS follows the path that led Toni Kroos from Greifswald to Madrid. Thus, this documentary is not only able to provide unseen images of the life of this atypical athlete and special individuals, but also takes a look behind the scenes of professional football and is able to create the portrait of this generational footballer and unique human being in a permanent footballing world. In a time, in which football is as much show as it’s ever been and others insert themselves in the moments of triumph of others, we come to recognize in Toni Kroos a man for the special moments without the fanfare. As a midfielder he sees the game unlike most, donning the role of director, who with ease and logic inserts order into the chaos of football. Among others, Sergio Ramos, Gareth Bale, Luka Modrić, Zinédine Zidane, Pep Guardiola, Florentino Pérez, Uli Hoeneß and Robbie Williams have been interviewed.