Laika
Life is not easy for Laika, a dog on the outskirts of a big Russian city. She is caught and forcibly retrained to become a pioneer in astronautics. Soon after her lift-off into space, a number of animals follow that are hurriedly launched from Houston and Baikonur. The animals travel astray but finally manage, with the help of a black hole, to colonize a faraway planet. After a short period of harmonious, undisturbed co-existence with indigenous life forms, however, first human cosmonaut run ashore on their planet, and their harmonious life, indeed their very survival, is suddenly in jeopardy.