Les Misérables
Inspired by the 2005 riots in Paris, Les Misérables – directed by Ladj Ly – follows Stéphane (Damien Bonnard), a recent transplant to the impoverished suburb of Montfermeil, as he joins the local anti-crime squad. Working alongside his unscrupulous colleagues Chris (Alexis Manenti) and Gwada (Djebril Zonga), Stéphane struggles to maintain order amidst the mounting tensions between local gangs. When an arrest turns unexpectedly violent, the three officers must reckon with the aftermath and keep the neighbourhood from spiralling out of control.