Prophet
"Prophet" tells the story of Primate Stefan Wyszynski, a spiritual leader and visionary, who negotiates with the communist authorities to get more rights for the church and the oppressed nation. An apparent agreement turns into a silent war, a fight for religious freedom and human dignity. A government tries to destroy the Primate together with its faithful, striving for the complete atheization of the country. To this end, it starts an action code-named "Prophet" bringing together hundreds of agents who will follow the Primate's every move.