RoboCop
In RoboCop, the year is 2028 and OmniCorp – the world’s leader in robot technology – sees a golden opportunity to reap billions for their company. When Alex Murphy (Joel Kinnaman) – a loving husband, father and good cop doing his best to stem the tide of crime and corruption in Detroit – is critically injured, OmniCorp grabs their chance to build a part-man, part-robot police officer. OmniCorp envisions a RoboCop in every city and will stop at nothing – no matter the cost to Alex – to make sure the program succeeds. But OmniCorp never counted on one thing: there is still a man fighting inside the machine.