Billy Elliot
The life of 11-year-old Billy Elliot, a coal miner's son in Northern England, is forever changed one day when he stumbles upon a ballet class during his weekly boxing lesson. Before long, he finds himself in dance, demonstrating the kind of raw talent seldom seen by the class' exacting instructor, Mrs. Wilkinson. With a tart tongue and a never-ending stream of cigarettes in her hand, Mrs. Wilkinson's zest for teaching is revived when she sees Billy's potential.