The Darkest Minds
When teens mysteriously develop powerful new abilities, they are declared a threat by the government and detained. One of the most powerful young people, Ruby, escapes from her camp and joins a group of runaways who are seeking a safe haven. Betrayed by the adults in power, this newfound family soon realizes that running is not enough -- they must use their collective powers to wage a resistance and take back their future.