The Reader
Michael Berg (David Kross), a teen in postwar Germany, begins a passionate but clandestine affair with Hanna Schmitz (Kate Winslet), an older woman who enjoys having classic novels read to her. Then Hanna mysteriously disappears, leaving Michael heartbroken and confused. Years later, Michael, now a law student, gets the shock of his life when he sees Hanna on trial for Nazi war crimes.