Entebbe
In July 1976, four terrorists hijack an Air France flight from Tel-Aviv to Paris and force the flight crew to land in Entebbe, Uganda. There, the Jewish passengers are held hostage, with their safety contingent on the release of dozens of terrorists jailed in Israel, Germany and Sweden. After considerable debate, the Israeli government employs the Israeli Defence Forces to execute a daring rescue.