Adoration
A straightforward translation assignment in a high school French class leads to unexpected drama for Simon (Devon Bostick), an imaginative Canadian student, and his teacher, Sabine (Arsinée Khanjian). The son of a Palestinian father, Simon takes an article about a terrorist plot and weaves it into his own tragic family history. Encouraged by Sabine, Simon passes the tale off as a true story -- but the ramifications of this action, which end up online, deliver surprising results.