Ben Hur
BEN HUR is a universal, timeless story of a man wrongfully condemned, who becomes an outsider fighting for his identity and survival, gaining revenge and finding his true self again. While the story mirrors the famous 1959 eleven-time Academy Award-winning jewel, starring Charlton Heston, this BEN HUR offers a new dimension, recreating the classical world and its gritty spectacle and psychodrama. Filmed in Morocco this time, instead of a back lot, the production takes viewers to 1st century Jerusalem, a seething, restless melting pot at the end of the Silk Road and the edge of the Roman Empire.