Capote
Reading of the murder of a Kansas family, New York City novelist Truman Capote (Philip Seymour Hoffman) decides to cover the story himself, and travels to the small town with his childhood friend, aspiring novelist Harper Lee (Catherine Keener). When Perry Smith (Clifton Collins Jr.) and Dick Hickock (Mark Pellegrino) are arrested and charged, Capote forms an emotional bond with Smith during his jailhouse interviews despite the young criminal's apparent guilt.