Phil Collins: Going Back - Live At Roseland
This concert sees Phil Collins take his superb new album “Going Back” into the live arena. Filmed in June of this year in the intimate surroundings of New York’s famous Roseland Ballroom, this is a real chance to get up close and personal as Phil Collins faithfully recreates the soul and Motown classics that he loved as a teenager. His band includes three of Motown’s original backing band The Funk Brothers: Bob Babbitt on bass and guitarists Eddie Willis and Ray Monette, as well as two stalwarts of Genesis’ live shows: Chester Thompson on drums and Darryl Stuermer on guitars. “Backed by a killer 18-piece band…Collins got most everybody in the Roseland Ballroom dancing” (Rolling Stone) “A bloody lovely show” (Time Out, New York)