Ski
Internationally acclaimed skier and filmmaker Nikolai Schirmer discovers that his reclusive childhood friend is training for a ski tour unlike any other: Vegard Rye is preparing to climb and ski down 27 mountains in a single, continuous expedition. The journey is equivalent to running four marathons while simultaneously ascending Mount Everest from sea level—three times. To accomplish this superhuman feat, Vegard isolates himself from friends and family, lives in caves, and dedicates his entire existence to training. Vegard has no intention of telling a soul about his achievement, but Nikolai wants to share his friend’s story with the world and sell it to his sponsors as "The Greatest Ski Tour Of All Time." At the same time, Nikolai attempts to adopt his friend’s training methods to elevate his own skiing to new heights. However, he quickly realizes that telling a story is far easier than living it. Meanwhile, the bigger questions looms: Why did he lose his best friend and mountain partner so many years ago?