The Karate Kid
Daniel (Ralph Macchio) moves to Southern California with his mother, Lucille (Randee Heller), but quickly finds himself the target of a group of bullies who study karate at the Cobra Kai dojo. Fortunately, Daniel befriends Mr. Miyagi (Noriyuki "Pat" Morita), an unassuming repairman who just happens to be a martial arts master himself. Miyagi takes Daniel under his wing, training him in a more compassionate form of karate and preparing him to compete against the brutal Cobra Kai.