The Two Jakes
Jack Nicholson returns as private eye Jake Gittes in this atmospheric Chinatown follow-up that's hit upon "the elusive sequel formula for somehow enhancing a great original" (Mike Clark, USA Today). Much has changed since we last saw Jake. The war has come and gone; 1948 Los Angeles teems with optimism and fast bucks. But there's one thing Jake knows hasn't changed: "Nine times out of ten, if you follow the money you will get to the truth." And that's the trail he follows when a routine case of marital hanky panky explodes into a murder that's tied to a grab for oil--and to Jake's own past.