Grails: When Sneakers Change the Game
A behind-the-scenes look at entrepreneurs Earl Cooper and Olajuwon Ajanaku, former Morehouse College golf champions who created the lifestyle brand Eastside Golf to promote diversity on the golf course.
Two young black entrepreneurs create Eastside Golf to change how the game looks; but disrupting a sport as conservative as golf isn't going to be easy.
Eastside Golf is tasked with designing its first sneaker and feels pressure to create something groundbreaking and authentic.
Eastside Golf's first shoe release makes waves in the sneaker community; Earl and Olajuwon are focused on creating something bigger and better.
Eastside Golf wants to fundamentally change the game of golf with its products, but traditional forces stand in the way of progress.
Earl meets with avowed sneakerhead DJ Khaled for advice on how to grow the business; the latest collaboration with Nike is ready for approval.
As Eastside Golf celebrates its latest collaboration with Nike, the founders seek advice on how to build the business while staying true to their values.