1735 Freedom of the Press - The Zenger Trial
S1, E6: The idea of a free press becomes a central principle of American democracy; the 1735 arrest and trial of New York printer John Peter Zenger; it radically changes the political culture of the colonies; shaping the language of the Bill of Rights.