Ottoman Empire by Train A Tale of Two Cities
S1, E2: Alice Roberts is on a train to Ankara during the next leg of her Ottoman adventure. She visits the tomb of Ataturk, the founding father of the Republic of Turkey, who saw out the end of the empire. Next, she hops on a train to visit the tomb of Osman, the empire's founder, in Bursa. Alice witnesses two cities and two historic leaders at either end of the Ottoman Empire, 600 years apart.