I, Caesar: The Rise and Fall of the Roman Empire Augustus: First of the Emperors
S1, E2: Caesar's military brilliance forged a new Rome, but it was Augustus' political genius that made it an empire for the ages. Declared emperor by the Senate, he oversaw a period of growth and prosperity marked by extraordinary artistic achievement and rapid expansion of the empire.