Beer, Wine, and Distilled Spirits
S1, E3: Technology and material abundance; how the Agricultural Revolution changes life for early humans; tracing the development of alcoholic beverages, from the earliest days of civilization through the Middle Ages; the cultural insights alcohol can offer.