Ottoman Empire by Train Choosing the Wrong Side
S1, E5: In the final leg of her epic journey, Alice Roberts takes the train to the western point of the Ottoman Empire, Budapest. She learns how the mighty empire came close to conquering most of Europe before finally coming to an end. In the Romanian city of Timisoara, she undertakes a forensic mission for any Ottoman remnants, believing most things, but not everything, was destroyed.