Kevin Costner’s The West Colter's Run
S1, E2: After building his reputation as a formidable hunter on Lewis and Clark's Expedition into the newly acquired Louisiana Territory, John Colter chooses to stay out in the wilderness and enter the booming fur trade. But when he repeatedly ignores warnings from the Blackfeet not to hunt their sacred beaver on their lands, he's taken captive and forced to make a run for his life.