Dance Back from the Grave
S1, E12: Marcel, still angered by recent events, refuses to help Klaus when a gruesome discovery is made in the Cauldron. Rebekah is on alert when she uncovers the remnants of a sacrifice down by the docks and immediately realizes that it's the work of a dangerous warlock from their past. Meanwhile, when Elijah gets some information that Rebekah may be in trouble, he and Hayley set off to find her. At Rousseau's, Cami comforts Marcel, who opens up and shares some details of his past with her, but things quickly spiral out of control when an unexpected visitor shows up. Finally, a violent confrontation ensues when Klaus faces off against a powerful force with an unmatched advantage over him.