Duckman of Aquatraz
S1, E15: Scrooge gets thrown into prison for supposedly stealing a valuable painting. The Nephews try to vindicate him. Scrooge is convicted, however, and faces harrowing adventures in and out of prison as he escapes with the help of a shady character!