The Pagan World: Ancient Religions Before Christianity Early Pagan Religion in Mesopotamia
S1, E1: Exploring the ways in which the ancient peoples of Mesopotamia try to understand, worship and cultivate supernatural forces in the world around them; how the Enuma Elish, the great Mesopotamian creation myth, mirrors current human concerns.