Fall of the Berlin Wall - 1989
S1, E5: On November 9th, 1989, the most solid symbol of the Cold War for nearly 30 years, the Berlin Wall, was knocked down. The removal of a feature that once divided a city now represented the beginning of the end for the Soviet Union itself. It heralded a swiftly realized era of optimism and political upheaval, which still has repercussions today.