S1, E5: Koyomi meets Mayoi Hachikuji, an elementary school girl who is frantically comparing the town map displayed in the park to the memo in her hand. Learning that Mayoi has lost her way en route to a relative's home, Koyomi offers to help, only to be violently rebuffed.