Odysseus, Master of Schemes
S1, E5: Odysseus is the hero of Homer's "Odyssey"; his plans for the Trojan horse; his tricking of a murderous cyclops; Odysseus's scheming and lying leads to heroic triumphs that make his story relatable to everyday ancient Greeks and modern readers.